Figyelem!

Jelenleg csak Miskolcon, és B.A.Z. megyében vállaljuk a termékek házhozszállítást.

Vásárlási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2016.10.25-től.

Jelen Általános Szerződés Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a Multino 2015 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (továbbiakban “Szolgáltató”) tulajdonában lévő www.multino.hu (továbbiakban “Honlap”) díjmentes és díjköteles szolgáltatásainak igénybevételi feltételeit.

A hatályos szerződés megtalálható a Honlapon, vagy letölthető a http://www.multino.hu/upload/files/aszf.pdf  linkről.

1) Általános adatok és elérhetőségek

1.1) Szolgáltató neve és címe

Cégnév: Multino 2015 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: Multino 2015 Kft.
Székhely: 3525 Miskolc, Forrásvölgy utca 53527/1. hrsz.
E-mail cím: multino2015@gmail.com
A Szolgáltató egyéb elérhetőségei (telefon, fax): 0670/4333-414, Fax: 46/999-121
A Szolgáltató cégjegyzékszáma: Cg. 05-09-029113
Nyilvántartó hatósága: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
A Szolgáltató adószáma: 25741010-2-05
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-107664/2016., NAIH-107665/2016.
Szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetőségei:
E-mail cím: multino2015@gmail.com
Telefonszám: 0670/4333-414
Szolgáltató internetes honlapjának címe: www.multino.hu

1.2) Általános Szerződési Feltételek elérhetőségei

A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeit a honlapján teszi közé. Tovább letölthető a http://multion.hu/aszf.pdf linken.

1.3) Alapfogalmak

Felhasználó: a Szolgáltatást igénybe vevő természetes személy
Szolgáltatás: a Szolgáltató Honlapján Szolgáltatásokat nyújt. A Szolgáltatások egy részének igénybevételéhez Regisztráció szükséges. A Szolgáltató határozza meg a Szolgáltatások közé tartozó Szolgáltatások körét. Erről a Felhasználókat a Honlapon tájékoztatja a Szolgáltató.
Regisztráció: a Felhasználónak bizonyos funkciók használatához regisztrálnia kell. Ehhez személyes adatait kell megadnia. Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető a weboldalon. Regisztrációnak csak azokat a kitöltött adatlapokat tekintjük, amelyben minden kötelezően megadott személyes adat szerepel.

2) Szolgáltatások igénybevételének feltételei, egyéb fontos tudnivalók

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Bevásárlószolgálat élelmiszert, édességét, pékárut, tej- és tejtermékeket, fűszereket, alkoholos és alkoholmentes italokat, gyümölcsleveket, zöldséget, gyümölcsöt, száraz magvakat, tojást, savanyúságot, papír-írószer termékeket, tintapatronokat, írószereket, baba -ruházatot, -pelenkát, -játékot -ápolási cikkeket és -kiegészítőt, állateledelt, állattartási kiegészítőket, festéket, festő kellékeket, ezüstkolloid termékeket, és egyéb termékeket forgalmaz.
Figyelem! A termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk a valóságtól eltérhetnek!

A forgalmazott termékek kizárólag online módon a Bevásárlószolgálaton keresztül, házhoz szállítással rendelhetőek meg. A házhoz-szállítás költségét a feltüntetett árak nem tartalmazzák. A megrendelt termékek csak házhoz szállítással vehetőek át.

Áraink magyar forintban (HUF) feltüntetett bruttó árak, így tehát az áfát már tartalmazzák.

Szállítási területek / Szállítási időpontok

Szállítást jelenleg csak Borsod-Abaúj-Zemplén megye alábbi településeire vállaljuk, a feltüntetett időpontokban: http://www.multino.hu/mikor-hova-szallitunk.html

Szállítási díjak

A szállítási díjaink a rendelés értékének és súlyának függvényében változóak! Jelenleg az alábbi szállítási díjak vannak érvényben:

1. Díjkategória

100 kg-ig: 590 Ft
200 kg-ig: 990 Ft
300 kg-ig: 1390 Ft
700 kg-ig: 1990 Ft

2. Díjkategória

100 kg-ig: 990 Ft
200 kg-ig: 1690 Ft
300 kg-ig: 1990 Ft
700 kg-ig: 2490 Ft

Multino Most szállítás

100 kg-ig: 890 Ft
200 kg-ig: 1290 Ft
300 kg-ig: 1690 Ft

A csomagokat a MultiNo Bevásárlószolgálat 8 és 18 óra között szállítja ki a megadott szállítási címre.

A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Elállás esetén a visszaszállítási díj 990 Ft. Amennyiben a kiszállítás ingyenes volt, és a Felhasználó a termék átvételekor áll el a szerződéstől, a visszaszállítás ingyenes. Minden más elállási esetben a Felhasználó a jelen pontban rögzített visszaszállítási díjat köteles fizetni. A Szolgáltató csak abban az esetben vállal kötelezettséget a termék visszaszállítására, amennyiben az elállást a Felhasználó a termék átvételekor jelenti be. Minden más esetben a Szolgáltató egyedi döntése és vállalása esetén történik a visszaszállítás, az nem automatikus. Amennyiben a Szolgáltató nem vállalja a visszaszállítást, a Felhasználó köteles saját költségére más megoldást (pl. postai utat) választani.

2.1) Regisztráció

A Felhasználó Regisztrációt követően használhatja a Szolgáltatások egy részét. A szolgáltatások bizonyos részének igénybe vételéhez nem szükséges regisztráció. A Regisztráció véglegesítéséhez a kötelezően kitöltendő személyes adatokat meg kell adni. A Felhasználó a személyes adatok megadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz és beleegyezését adja, hogy a Szolgáltató az információkat összesített és feldolgozott formában statisztikai és szolgáltatás fejlesztési célokra felhasználja.
A Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen szerződés (amennyiben azt a másik fél elfogadja) írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a Szolgáltató rögzíti, és utólag hozzáférhető. A felek rögzítik, hogy a jelen szerződés magyar nyelven jön létre a felek között, és arra a magyar jog az irányadó.

2.2) Szolgáltatás igénybevételének feltételei

A Szolgáltatás igénybevételéhez Regisztráció és a személyes adatok megadása szükséges, de regisztráció nélkül is leadható rendelés. A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel, azoknak sem ellenőrzésére, sem felülbírálására a Szolgáltató nem jogosult. Ezt a Felhasználó kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi.

2.2.3. Regisztráció, illetve vásárlás/megrendelés menete

Regisztráció

Vásárlás felhasználói regisztrációval vagy regisztráció nélkül is lehetséges. A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti.

A regisztráció nem vesz igénybe 1 percnél több időt. Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen. Figyelem! Abban az esetben ha regisztráció nélkül kíván vásárolni, minden alkalommal ki kell töltenie a szállítási és számlázási adatokat!

A megrendelés folyamata

1. A termék adatlapján válassza ki a vásárolni kívánt termék mennyiségét, majd kattintson a „Kosár” gombra (kosár ikonra), ezáltal a termék a megfelelő mennyiségben belekerül az Ön virtuális kosarába. FIGYELEM! A KOSÁR TARTALMA A VÁSÁRLÁS IDEJE ALATT BÁRMIKOR VÁLTOZTATHATÓ, TÖRÖLHETŐ!

2. A vásárlás további folytatásához válasszon ki egy újabb terméket, majd miután megadta a vásárolni kívánt mennyiséget, kattintson újra a "Kosár" gombra. Ez a termék is bekerül a virtuális kosárba.

3. Járjon el az 1-es pontban leírtak szerint minden megvásárolni kívánt termék esetében.

4. Amikor minden óhajtott terméket elhelyezett a virtuális kosarában kattintson az „Irány a pénztár” gombra, hogy megtekinthesse annak tartalmát, és leellenőrizhesse a vásárolni kívánt termékek összsúlyát. (Ne feledje, a súlyhatár: 100kg/rendelés). A kosárban a termékeket törölheti, mennyiségüket módosíthatja.

5. A kosárban található „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva haladhat tovább a megrendelés folyamatában. Amennyiben már regisztrált és belépett felhasználónk egyből a pénztárba az adatok ellenőrzéséhez kerül, ellenkező esetben a „Belépés”, az „Új regisztráció” vagy a "Vásárlás regisztráció nélkül" gombra kell kattintania.

6. A megrendelés leadásnak utolsó lépéseként a „Tovább” gomb használatával erősítse meg adatait, majd a „Megrendelés leadása” gombra kattintson, mellyel rendelését elküldi nekünk.

7. A rendelésről a rendszer egy automatikus e-mailben tájékoztatja.

A megrendelés akkor válik elfogadottá, azaz a szerződés akkor jön létre a Felek között, ha azt az ügyfélszolgálat telefonon/e-mailben visszaigazolja.

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni készpénzben.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 0-tól 24 óráig változó időben történik, (heti hat alkalommal), igazodva a területenként változó szállítási napokhoz. Ha a megrendelő másképp nem jelzi, akkor a szállítási címére vonatkozó legközelebbi szállítási nap előtti 12 órában történik a rendelésének az összekészítése és számlázása.

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld Önnek, melyben található egy rendelési szám. A rendelési számra hivatkozva érdeklődhet megrendelésével kapcsolatban elérhetőségeink bármelyikén, illetve nyomon követheti ha belép az oldalra regisztrációkor megadott adataival.

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Garancia/szavatosság

Bizonyos termékeinkre minden esetben garanciát vállalunk. Meghibásodás esetén a garancia levélben található szervizek bármelyikében személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk.
A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!
Zöldség-gyümölcsöt és egyéb gyorsan romlandó termékeinket, a későbbi problémák elkerülése véget, átvételkor kérjük fokozottan ellenőrizzék! Gyorsan romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékeknél utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szavatossággal, jótállással (garancia) kapcsolatos részletszabályokat jelen a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező 3. számú melléklet tartalmazza.

3) Panasz és reklamáció kezelése (díjreklamáció)

Kérjük, hogy panaszát elsődlegesen társaságunk elérhetőségein szíveskedjék közölni, hogy az abban foglaltakat ki tudjuk vizsgálni. A panaszkezelés részletes szabályait a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező 2. számú melléklet tartalmazza.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben társaságunkkal szemben jelen jogügylettel összefüggésben továbbra is bármilyen panasza van, akkor Önnek lehetősége van a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testülethez (címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.), illetve a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez (címe: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.) fordulni.

4) Regisztráció törlése

4.1) Felhasználó által kezdeményezett Regisztráció törlése

A Regisztráció törlése a weboldalon érhető el a Felhasználók számára. A Regisztráció törléséhez Szolgáltató küld egy automatikus e-mailt a Felhasználó aktuális e-mail címére. Az e-mailben található linkre történő kattintással kezdeményezheti a Regisztráció törlését. A Regisztráció törlésének véglegesítésével a Felhasználó már nem lesz jogosult a belépésre. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Regisztráció törlésével minden addig rögzített adata el fog veszni, és a Szolgáltató által a legközelebbi karbantartási művelet során törlésre kerül. Az adatok visszaállítására már egy későbbi Regisztráció során sem lesz lehetőség. Felhasználó által kezdeményezett törlés esetén Felhasználó nem jogosult reklamációra.

4.2) Szolgáltató által kezdeményezett Regisztráció megszüntetése

A Szolgáltató az alábbi esetekben kezdeményezheti az egyoldalú Regisztráció megszüntetést:

a Felhasználó olyan tevékenységet végez, amely sérti a Szolgáltató jogkörét, üzleti tevékenységét,

a Szolgáltató észleli, hogy a Felhasználó rendellenesen használja a Szolgáltatást, és/vagy az átlagostól eltérően használja a Szolgáltatást.

5. Elállási jog

A Felhasználókat elállási jog illeti meg, melynek részletes szabályait, rendelkezéseit a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező 2. számú melléklet tartalmazza.

6. Felelősségi körök

Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját felelősségére használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Honlap funkciói, tartalma vagy a honlapon hirdetett szolgáltatások/termékek igénybevételéből és/vagy használatából eredő kárért, hátrányért.

A Honlapra feltöltött kapcsolódási pontok (linkek) más szolgáltatók oldalaira irányíthatnak. Ezen oldalak tartalmát a Szolgáltató nem ellenőrzi, azokkal semmilyen kapcsolatban nem áll. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal ezen szolgáltatók oldalainak tartalmáért, ezen oldalak jogszerűségéért valamint adat- és információvédelmi gyakorlatáért, ill. az oldalak látogatásából eredő, vagy azzal összefüggésben keletkezett károkért.

Szolgáltató nem vállal garanciát a Honlapon, a nem általa, vagy a Megrendelők által elhelyezett anyagok hitelességéért, hibátlanságáért és nyomatékosan elhárít minden felelősséget és kötelezettséget a Honlapon szereplő információkkal kapcsolatban.

A Honlap látogatásakor közvetlenül, közvetetten, véletlenszerűen felmerülő hibáért, kárért (közvetlen vagy közvetett), adatvesztésért, illetve a honlap tartalmi hibáiért vagy hiányosságaiért semmilyen felelősség nem terheli a Szolgáltatót.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget különösen az egyes Megrendelők által közzétett valós, vagy valótlan információkért, esetlegesen károkozó vagy jogellenes hivatkozásokért.

Felhasználó a teljes felelősséget vállalja mindenféle tevékenységért, ami a felhasználói regisztrációs fiókjában vagy azon keresztül történik. Ha tudomására jut bárminemű jogosulatlan használata a regisztrációs fiókjának, köteles a Szolgáltatót azonnal értesíteni.

Jogosulatlan hozzáférés révén megrendelt Szolgáltatások esetén Szolgáltató nem köteles megtéríteni a megrendelt és/vagy felhasznált Szolgáltatások díjait.

A honlapon közölt adatokért, azok pontosságáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, amennyiben az adott adatokat nem ő helyezte el.

A Szolgáltató nem tartozik kártérítési felelősséggel a Honlappal kapcsolatos, vagy a Honlap használatából, vagy használatra képtelen állapotából, vagy a nem megfelelő működésből, hibából, üzemzavarból, szoftverhibából, információ-továbbítási késedelemből vagy számítógépes vírusból, kommunikációs vonal- vagy rendszerhibából bekövetkező károkért.

7) Szerzői jogok

A Szolgáltató online értékesítési rendszerében megjelenített tartalom (grafika és egyéb anyagok, a honlap felületének elrendezése, szerkesztése, a használt szoftveres és egyéb megoldások, védjegy, cégnév stb.) a Szolgáltató szellemi alkotása; kivételt képeznek ez alól a Weboldalon feltüntetett, a Szolgáltatótól eltérő személyek védjegyei, továbbá a Megrendelő által feltöltött tartalmak. A szolgáltatás rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók, bármely ilyen jellegű tevékenység polgári és büntetőjogi eljárásokat vonhat maga után.

8) Alkalmazandó jogszabályok

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, illetőleg az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A Felek rögzítik, hogy a jelen szerződésben foglalt feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, melyet a Felhasználó kifejezetten elfogad és tudomásul vesz. A Szolgáltató kijelenti, hogy a jelen szerződési feltételeket a szerződés megkötését megelőzően megismerhetővé tette a Felhasználó számára, így a szerződés annak elfogadásával a Felek között a fenti tartalommal létrejött, melyet a Felhasználó is kifejezetten tudomásul vesz és elfogad.

9) Adatkezelés, adatbiztonság, egyéb rendelkezések

A Szolgáltató köteles a Felhasználóról az Üzleti kapcsolat során tudomására jutott adatokat és információkat a hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezések, és az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak szerint kezelni. A Szolgáltató a Felhasználók személyes adatainak kezelésének feltételeiről Adatkezelési Tájékoztatót tart hatályban, amely a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képezi.

A jelen ÁSZF 2016. október 25-től visszavonásig, illetve a további módosítások hatályba lépéséig marad hatályban.

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A módosítások a honlapon történő megjelenéssel válnak hatályossá. Amennyiben a módosításra a Felhasználó által megrendelt termék megrendelése után, de a megrendelés visszaigazolása, illetve a teljesítés előtt kerül sor, a Szolgáltató csak a Felhasználó javára térhet el a megrendelés leadásakor a honlapon feltüntetett Általános Szerződési Feltételektől.

Felek kijelentik, hogy szerződéses kapcsolatukból fakadó esetleges vitáik során elsődlegesen békésen kívánnak eljárni. Békés úton nem rendezhető viták esetére Felek kikötik értékhatártól függően a Miskolci Járásbíróság, illetve a Miskolci Törvényszék kizárólagos illetékességét.

Tevékenységünkkel kapcsolatos esetleges panasz esetén Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Jegyzőjéhez (3525 Miskolc, Városház tér 8.), illetve az 1. és 2.. számú mellékletekben rögzített hatóságokhoz fordulhat.

Mellékletek:

1. Számú melléklet: Adatkezelési tájékoztató
2. Számú melléklet: Egyéb tájékoztató
3. Számú melléklet: Szavatossági, jótállási tájékoztató
4. Számú melléklet: Felmondási nyilatkozat minta

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
AZ ÁSZF 1. SZ. MELLÉKLETE

1. SZABÁLYZAT CÉLJA

A jelen Szabályzat célja, hogy rögzítse a Multino 2015 Kft. által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket és a Társaság adatvédelmi és adatkezelési politikáját, amelyet a Szolgáltató magára nézve kötelezőnek ismer el.

A Szolgáltató tevékenységét a Felhasználói személyiségi jogainak védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Info törvény) rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Weboldalon önkéntes, és az adatkezeléshez a weboldal használatával, valamely szolgáltatásának, alkalmazásának igénybevételével, valamint az adatai megadásával egyidejűleg a Felhasználó kifejezetten hozzájárul.

2. A SZOLGÁLTATÓ (MINT ADATKEZELŐ) MEGNEVEZÉSE, ADATAI

Cégnév: Multino 2015 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: Multino 2015 Kft.
Székhely: 3525 Miskolc, Forrásvölgy utca 53527/1. hrsz.
E-mail cím: multino2015@gmail.com
A Szolgáltató egyéb elérhetőségei (telefon, fax): 0670/4333-414, Fax: 46/999-121
A Szolgáltató cégjegyzékszáma: Cg. 05-09-029113
Nyilvántartó hatósága: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
A Szolgáltató adószáma: 25741010-2-05
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-107664/2016., NAIH-107665/2016.

3. DEFINÍCIÓK

A jelen tájékoztatóban használt kifejezéseket az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban Info törvény) értelmező rendelkezései között meghatározott fogalmak szerint kell értelmezni az alábbiak szerint.

3.1. Felhasználó: a weboldalt bármilyen formában használó természetes személy

3.2. Személyes adat: a Felhasználóval kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

3.3. Különleges adat:

a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat,

az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat;

3.4. Hozzájárulás: az Felhasználó akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

3.5. Tiltakozás: a Felhasználó nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

3.6. Szolgáltató (adatkezelő): az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet - jelen esetben a Szolgáltató -, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

3.7. Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

3.8. Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;

3.9. Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az Szolgáltatóval (adatkezelővel) kötött szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is - adatok feldolgozását végzi;

3.10. Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

3.11. Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

3.12. Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

3.13. Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

3.14. Adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

3.15. Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos a Felhasználóval, a Szolgáltatóval (adatkezelővel) vagy az Adatfeldolgozóval.

4. ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

4.1. A Honlapon található Szolgáltatások egy részének igénybe vételéhez Regisztráció szükséges. A Regisztrációnál megadott adatokat a Szolgáltató csak célhoz kötötten, a Szolgáltatás nyújtásához szükséges módon és mértékben, a törvényes feltételeknek és a jelen tájékoztatóban rögzített rendelkezéseknek megfelelően kezeli. A személyes adatok megadásakor a jelen felhasználási feltételek elfogadásával a Felhasználók beleegyeznek abba és kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy adataikat a Szolgáltatás teljesítése érdekében az Szolgáltató felhasználja. A Felhasználó a hozzájárulást a weboldal szolgáltatásának igénybevételével (regisztrációval), illetve bizonyos esetekben a kifejezett hozzájárulásával adja meg. Az Szolgáltató a birtokába került személyes adatokat kizárólag az ügyfél által azok megadásakor megismert célra használja, más, harmadik személy részére külön hozzájárulás nélkül nem adja tovább, és nem teszi hozzáférhetővé. A Regisztráció során megadott személyes adatainak a módosítását a Felhasználó a honlapon történő belépését követően bármikor elvégezheti.

4.2. Az Szolgáltató a felhasználók alábbi adatait kezeli:

  • felhasználónév
  • jelszó
  • név
  • e-mail cím
  • telefonszám
  • lakcím
  • számlázási cím

A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel, azoknak sem ellenőrzésére, sem felülbírálására a Szolgáltató nem jogosult. Ezt a Felhasználó kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi.
Az adatkezelés célja:

A Felhasználó személyes adatai kezelésének célja a honlapon elérhető szolgáltatás nyújtása, ennek keretében különösen: a Felhasználó regisztrációja, a szolgáltatás teljesítése, illetéktelenek személyes adatokhoz való hozzáférésének megakadályozása, a számviteli kötelezettségek teljesítése, hírlevél és reklám célú levél küldése és a Szolgáltató egyéb jogi kötelezettségének teljesítése. A Szolgáltató illetéktelen harmadik személyeknek a Felhasználó személyes adatait nem szolgáltatja ki.

4.3 Egyes információkat (amelyek nem minősülnek személyes adatnak) összesített és feldolgozott formában az Szolgáltató egyes partnerei rendelkezésére bocsáthat abból a célból, hogy partnerei a felhasználók érdeklődésének megfelelően fejleszthessék Szolgáltatásaikat, illetve tájékoztassák a felhasználókat termékeikről, Szolgáltatásukról, tevékenységükről. Egyes, személyes adatnak nem minősülő anonim információkat, statisztikai formában az Szolgáltató nyilvánosságra hozhat annak érdekében, hogy Szolgáltatásai működéséről tájékoztassa az érdeklődőket.

4.4. Az Szolgáltató a weboldalra látogatók számítástechnikai eszközeire vonatkozó, a bejelentkezéshez használt információt is gyűjt, így például: a bejelentkezők IP címe és böngészőjének típusa, egyes cookie információk, a bejelentkező tartózkodási országa, internetszolgáltatója, a bejelentkező milyen webhelyről érkezik, és melyik webhely irányába hagyja el a honlapot. Ezeket a személyesnek nem tekinthető adatokat az Szolgáltató kizárólag anonim módon, összesített és feldolgozott formában használja fel és tárolja szolgáltatásai esetleges hibáinak kijavítása, minőségük javítása érdekében, valamint statisztikai célokra. A fenti adatokat az Szolgáltató a Felhasználókkal semmilyen módon nem kapcsolja össze, és esetleges további felhasználásuk csak az illetékes hatóságok erre vonatkozó külön utasítására lehetséges.

4.5. A Felhasználó a mutlino2015@gmail.com e-mail címen kérelmezheti az Szolgáltatónál

  • tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
  • személyes adatainak helyesbítését, zárolását, valamint
  • személyes adatainak törlését.

A Felhasználó a mutlino2015@gmail.com email címre küldött elektronikus levél útján kérheti személyes adatai törlését a Szolgáltatótól (amely a Regisztráció törlésével is együtt jár). A Felhasználó személyes adatait az érintett kérelme nélkül is törli a Szolgáltató, ha annak kezelése jogellenes, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, vagy azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte, vagy ha az adatkezelés hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható –, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki.

Törlés helyett a Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a Felhasználó jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeli a Szolgáltató, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárja. A Felhasználó hozzájárulásának visszavonását követően a Szolgáltató a jogszabályban foglalt kötelezettségeinek (így különösen a számviteli, adózási és jogi kötelezettségek) teljesítése érdekében a továbbiakban is kezelheti az érintettre vonatkozó személyes adatokat.

A Felhasználó tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen a mutlino2015@gmail.com email címre küldött elektronikus levél útján,

  • ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag a Szolgáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve az ún. kötelező adatkezelés esetét;
  • ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik; valamint
  • valamely törvényben meghatározott egyéb esetben.

Az adatkezelő a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Ha az adatkezelő az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

Ha az érintett az adatkezelő meghozott döntésével nem ért egyet, illetve ha az adatkezelő a 15 napos határidőt elmulasztja, az érintett - a döntés közlésétől, illetve a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül bírósághoz fordulhat.

Ha az adatátvevő jogának érvényesítéséhez szükséges adatokat az érintett tiltakozása miatt nem kapja meg, az értesítés közlésétől számított 15 napon belül, az adatokhoz való hozzájutás érdekében bírósághoz fordulhat az adatkezelő ellen. Az adatkezelő az érintettet is perbe hívhatja.

Ha az adatkezelő az értesítést elmulasztja, az adatátvevő felvilágosítást kérhet az adatátadás meghiúsulásával kapcsolatos körülményekről az adatkezelőtől, amely felvilágosítást az adatkezelő az adatátvevő erre irányuló kérelmének kézbesítését követő 8 napon belül köteles megadni. Felvilágosítás kérése esetén az adatátvevő a felvilágosítás megadásától, de legkésőbb az arra nyitva álló határidőtől számított 15 napon belül fordulhat bírósághoz az adatkezelő ellen. Az adatkezelő az érintettet is perbe hívhatja.

Az adatkezelő az érintett adatát nem törölheti, ha az adatkezelést törvény rendelte el. Az adat azonban nem továbbítható az adatátvevő részére, ha az adatkezelő egyetértett a tiltakozással, vagy a bíróság a tiltakozás jogosságát megállapította.

A Felhasználó bármikor jogosult tájékoztatást kérni a Szolgáltató által a weboldal szolgáltatásaival összefüggésben kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról a mutlino2015@gmail.com email címen vagy postai úton a Szolgáltató székhelyére küldött levélben. A Szolgáltató a Felhasználó kérelmére tájékoztatást ad a Felhasználóra vonatkozó, az adott szolgáltatással összefüggésben általa kezelt adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről, az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről, az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről. A Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított legfeljebb 30 napon belül adja meg a kért tájékoztatást. A korábban a Szolgáltató részére megadott e-mail címről érkezett igényt a Szolgáltató a Felhasználótól érkezett igénynek tekinti. Egyéb email címről, valamint írásban benyújtott igények esetén a Felhasználó akkor nyújthat be igényt, ha megfelelően igazolta felhasználói minőségét.

4.6. Nyilvános kommunikációs lehetőségek

A Honlapon keresztül elérhető nyilvános kommunikációs csatornákat (pl facebook post) minden Felhasználó kizárólag a saját felelősségére veheti igénybe, a jelen felhasználási feltételek rendelkezéseinek betartásával.

5. A MULTINO 2015 KFT. ÁLTAL VÉGZETT SZEMÉLYES ADATKEZELÉSEK KÖRE

5.1. A WWW.MULTINO.HU HONLAP HASZNÁLATA

A Honlap bizonyos funkcióinak, illetve a szolgáltatások egy részének használatához Regisztráció szükséges.

A Regisztráció során a Felhasználónak kötelezően meg kell adnia a következő személyes és különleges adatait:

  • felhasználónév
  • jelszó
  • név
  • e-mail cím
  • telefonszám
  • lakcím
  • számlázási cím

A www.mutlino.hu oldal (továbbiakban: Honlap, illetve Weboldal) használhatóságának megkönnyítése érdekében cookie-kat használunk. A cookie-k olyan kisméretű adategységek, amelyek Honlapunk használatához szükségesek, és amelyeket böngészője az Ön számítógépének merevlemezén tárol el. Azért alkalmazunk cookie-kat, hogy megkönnyítsük a honlapon való tájékozódást. A cookie-k informálhatnak minket arról is, meglátogatta-e már Ön előzetesen a Honlapunkat, vagy először teszi ezt. Ha Ön nem szeretne cookie-kat kapni, kérjük, állítsa be böngészőjén a cookie-k merevlemezről történő törlését, a cookie-k blokkolását vagy figyelmeztető jelzés küldését tárolásuk előtt. Felhívjuk azonban figyelmét, hogy cookie-k nélkül a Honlap bizonyos esetekben csak korlátozott mértékben használható.

Az adatkezelés célja: A Honlap használhatóságának elősegítése, hogy megkönnyítse az azon való tájékozódást és lehetővé tegye a szolgáltatás teljesítését.

Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása.

A kezelt adatok köre: a fentiekben felsorolt személyes adatok.

Az adatkezelés időtartama: A személyes adatokat a Szolgáltató folyamatosan, de legalább 6 hónapon és a felhasználó utolsó bejelentkezésétől számítva legfeljebb 2 éven keresztül (az adatkezelés céljának megvalósulása) kezeli.

A felvett személyes adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a Szolgáltató a rá vonatkozó jogi kötelezettség (így különösen a számviteli kötelezettség, Felhasználóval létrejött szerződéses kötelezettség) teljesítése céljából, illetve saját vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll, további külön hozzájárulás nélkül, valamint a Felhasználó hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.

5.2. MULTINO HÍRLEVÉL

A www.multino.hu oldalra látogatók Regisztrációjuk véglegesítésével hozzájárulnak ahhoz, hogy feliratkozzanak a Szolgáltató hírlevelére.

A Felhasználó a hozzájárulását bármikor korlátozás és indokolás nélkül, díjmentesen visszavonhatja a weboldalon a megfelelő funkció alkalmazásával, vagy a Multino 2015 Kft. címére küldött levélben, vagy a következő e-mail címre küldött e-mailben: multino2015@gmail.com.

A fentiek alapján tehát a Szolgáltató jogosult a Felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám célú levelet küldeni, amennyiben a Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Felhasználó által a regisztrációkor, illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak.

A Felhasználó az önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult a fent részletezett módon visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Felhasználó részére több hírlevelet, illetőleg egyéb reklámlevelet nem küld, továbbá törli a Felhasználó adatait a

hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.

A hírlevélre történő feliratkozással a Felhasználó kifejezetten hozzájárult, személyes adatait hirdetési és reklámcélokból a Multino 2015 Kft. tárolja, ill. folyamatosan felhasználja, tehát pl. hírleveleket küldjön a Felhasználónak.

A Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy megadott adatai alapján személyre szabott hirdetéseket, ill. ajánlatokat küldjünk részére.

A Felhasználó által szolgáltatott adatokat a honlapjaink, hirdetéseink, marketingünk, piackutatásunk, valamint értékesítési tevékenységünk eredményességének mérésére és javítására is felhasználhatjuk.

A Multino 2015 Kft. mint Szolgáltató, kötelezettséget vállal arra, hogy az adatkezelése megfelel a mindenkori hatályos jogszabályoknak, valamint a jelen szabályzatban meghatározott elvárásoknak.

A Multino 2015 Kft. adatkezeléseivel kapcsolatosan szabályok folyamatosan elérhetők a www.mutlino.hu/adatvedelem címen.

A Multino 2015 Kft. fenntartja magának a jogot a tájékoztatóban foglaltak megváltoztatására, amelyről kellő időben értesíti a Felhasználókat.

JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Az érintett a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos vélt jogsérelem vagy a 4.7. pontban meghatározott esetben az illetékes törvényszékhez, a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez is fordulhat vagy vizsgálatot kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., ugyfelszolgalat@naih.hu, (+36) 1 391 1400, www.naih.hu).

Miskolc, 2016. október 25.


TÁJÉKOZTATÓ
AZ ÁSZF 2. SZ. MELLÉKLETE

Tisztelt Fogyasztó!

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:

1. Társaságunk megnevezése: Multino 2015 Kft.

2. Társaságunk székhelye: 3525 Miskolc, Forrásvölgy utca 53527/1. hrsz.

3. Társaságunk telefonszáma: +36 70/4333-414
faxszáma: +36 46/999-121,
e-mail címe: mutltino2015@gmail.com
szolgáltatás weboldala: www.multino.hu

4. Társaságunk az esetleges fogyasztói panaszokat a fenti elérhetőségeken fogadja az ÁSZF-ben meghatározottaknak megfelelően.

5. A Szolgáltatás megnevezése: Az ÁSZF-ben részletesen meghatározott szolgáltatás.

6. A Szolgáltatás díja: az ÁSZF-ben, illetőleg a weboldalon meghatározott díjtáblázat az irányadó (amely adóval megnövelt teljes – bruttó - összeget tartalmaz).

7. A teljesítés feltételei: Az ÁSZF-ben részletesen meghatározott feltételek.

A panaszkezelés módja: Társaságunk a beérkezett szóbeli panaszokról jegyzőkönyvet vesz fel, míg az írásbeli panaszokat iktatja. Társaságunk a panaszokat a beérkezésüktől (szóbeli panasz esetében a jegyzőkönyv felvételétől) számított 30 napon belül írásban megválaszolja. Amennyiben a fogyasztó a Társaság válaszával nem ért egyet, úgy jogosult a 14. pontban megjelölt békéltető testülethez fordulni.

8. Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet szabályai alapján Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a velünk kötött szerződéstől. Az elállási jogát a termék átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
vállalkozás neve: Multino 2015 Kft.
postai címe: 3525 Miskolc, Forrásvölgy utca 53527/1. hrsz.
telefonszáma: +36 70/4333-414
telefax-száma: + 36 46/999-121
elektronikus levelezési címe: multino2015@gmail.com.

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, mely az ÁSZF 4. számú mellékletét képezi. Ön határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás joghatásai: Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

Tájékoztatjuk, hogy Ön nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetekben:

a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti:

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a szerződéskötéstől a termék átvételéig terjedő meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából. Ebben az esetben az elállási/felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.

9. A kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről, valamint az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás esetleges fennállásáról és annak feltételeiről az ÁSZF, a jelen tájékoztató, valamint a mellékelt 3. számú mintatájékoztató átadásával tájékoztatjuk Önt.

10. Tájékoztatjuk, hogy nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex. Tájékoztatjuk, hogy a szolgáltató nem iktatja a szerződést, a szerződés utóbb hozzáférhető lesz.

11. A jelen tájékoztatóból fakadó vitás kérdések esetére a felek kikötik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Választottbíróság kizárólagos illetékességét.

12. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben társaságunkkal szemben jelen jogügylettel összefüggésben bármilyen panasza van, akkor Önnek lehetősége van a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testülethez (címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.), illetve a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez (címe: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.) fordulni.

Kelt: Miskolc, 2016. október 25.

TÁJÉKOZTATÓ
AZ ÁSZF 3. SZ. MELLÉKLETE

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Multino 2015 Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Multino 2015 Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés/jogszabály alapján a forgalmazó/vállalkozó jótállásra köteles. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, mely termékenként változik, és az adott termékhez adott leírásban kerül külön rögzítésre. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Kelt: Miskolc, 2016. október 25.